Fractievoorzitters aan het woord over thuis- en raadswerk vanwege corona. Vandaag: Maurice Remery

Gepubliceerd op: 01 mei 2020 12:05

De afgelopen maanden is het werk van de raad aangepast. Veel raadsleden werken noodgedwongen thuis, vergaderingen zijn verplaatst en contact met inwoners is ingewikkelder geworden. De komende weken leggen de fractievoorzitters uit wat de coronacrisis voor hen betekent. Maurice Remery (fractievoorzitter Gewoon Lokaal!) legt in zijn werkkamer uit hoe door corona zijn werk is veranderd.

Het was flink wennen. Ondanks de "intelligente lockdown" in ons Nederland veranderde mijn raads- en werkleven in 1 keer radicaal alsook de sociale en familiecontacten. Qua gemeenteraad werden de agenda's, overleggen en bijeenkomsten in de toekomst vooruit geschoven en werd het onwerkelijk rustig en dat is echt wennen. Zo gewend dat je bent na je werk in de avond en weekend met onze samenleving, politiek en de gemeente Steenbergen bezig te zijn.

Binnen onze partij Gewoon Lokaal! houden we tussentijds zo goed mogelijk contact en overleg middels app's, telefonie alsook middels de "ouderwetse / nieuwe 1,5 m stijl" bijeenkomsten volgens de RIVM richtlijnen. Zo heb ik mijn dagelijks werk ook ingedeeld. Deels thuiswerken, deels op kantoor te Rotterdam of in den landen en middels telefonische groepsgesprekken of digitale (Zoom) bijeenkomsten. Het werkt, maar ideaal is het niet. Je mist het direct contact, lichaamstaal & de persoonlijke emotie. Zo ook het contact met onze bewoners. Het is helaas op afstand maar je probeert een ieder toch zo goed mogelijk te helpen, hart onder de riem te steken of extra steun te geven. Zowel binnen onze samenleving als binnen mijn werk merk ik dat groepen mensen knel zitten, het sociaal of financieel moeilijk hebben. Hou je taai en laat je horen. Als gemeente Steenbergen zijn we ervoor om je te helpen.