Fractievoorzitters aan het woord over thuis- en raadswerk vanwege corona. Vandaag: Tim Huisman

Gepubliceerd op: 12 mei 2020 16:05

Voor veel beroepen is thuiswerken nog verplicht, zo ook voor docenten in het middelbaar onderwijs. In de komende weken lichten de fractievoorzitters toe wat corona heeft betekent voor hun dagelijks werk, het raadswerk en het contact met de eigen fractie en inwoners.

Vandaag is Tim Huisman (D66) aan het woord en geeft hij een inkijkje in een teamvergadering.

In deze ongekende tijden moet ik tot 2 juni thuiswerken. Dit betekent dat ik mijn leerlingen van 't R@velijn alleen maar digitaal zie. Dat vind ik erg jammer, want juist de diversiteit (op alle vlakken) van en interactie met de leerlingen en collega's mis ik enorm. Ik spreek mijn mentorklas (10 jongens van techniek derdejaars) elke week, maar normaal zie ik ze meer. De lessen (rekenen, wiskunde en Nederlands) geef ik zoveel mogelijk digitaal en een enkele keer telefonisch. Het is wennen om dit soort onderwijs te mogen geven.

Het raadswerk heeft ook een andere dynamiek. Mijn fractiegenoten Loes Baselier en Ad Theuns spreek ik via de mail of telefonisch. Er is altijd een goed overleg tussen de fractieleden en achterban. Ook inwoners doen dit meer digitaal, waar ze voorheen mij in levende lijve op straat aanspraken. Als D66 houden wij kritisch het college in de gaten. Met name ten aanzien van het onderwijs zien wij dat er meer gedaan kan worden door de gemeente om de verschillen tussen leerlingen te verkleinen. Het is niet vanzelfsprekend dat elk kind een laptop, een rustige werkruimte of goede begeleiding heeft. Hier maakt D66 zich sterk voor! D66 is er altijd voor inwoners, organisaties en verenigingen van onze gemeente voor vragen, opmerkingen of anderszins. Voor nu: blijf gezond en houd vol!