High Tea op Internationale Vrouwendag

Gepubliceerd op: 17 februari 2023 10:02

Internationale Vrouwendag 8 maart 2023

Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 is in Nederland 35,1% van de gekozen raadsleden een vrouw. In de gemeente Steenbergen hebben we sinds de laatste verkiezingen drie vrouwelijke raadsleden, dat is 'slechts' 15,8% van de gemeenteraad. Het is wel een stijging ten opzichte van de vorige raadsperiode, toen was mevrouw van Caam het enige vrouwelijke raadslid.

Misschien vraagt u zich af wat het uitmaakt, hoeveel vrouwen er in een gemeenteraad actief zijn. Politieke participatie van vrouwen is wel degelijk belangrijk. Het zorg voor een betere representatie als volksvertegenwoordiging met meer politieke aandacht voor onderwerpen die voor vrouwen belangrijk zijn. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat divers samengestelde teams effectiever werken en betere resultaten bereiken. Vrouwelijke bestuurders kunnen een rolmodel zijn voor andere vrouwen en daarmee een aantrekkende werking hebben.

High Tea
Op 8 maart vieren we internationale vrouwendag. Deze dag besteden we graag extra aandacht aan onze vrouwelijke bestuurders. Daarnaast is het een mooie gelegenheid om elkaar te ontmoeten en met elkaar in gesprek te gaan over de lokale politiek en hoe het is om politiek actief te zijn. Daarom organiseren we op 8 maart een High Tea in de raadzaal van het gemeentehuis waar onze (vrouwelijke) inwoners onze vrouwelijke bestuurders kunnen ontmoeten.

De High Tea start om 14:00 en zal rond 16:00 afgelopen zijn. Tijdens de High Tea komen onze vrouwelijke bestuurders aan het woord en is er de mogelijkheid om vragen te stellen of van gedachten te wisselen. Het belooft vooral een gezellige middag te worden. Wil je erbij zijn, meld je dan aan. Wacht niet te lang, want vol=vol! Klik hier om je aan te melden.

Internationale Vrouwendag 8 maart 2024