Ken uw raadslid: Cees van Agtmaal - GewoonLokaal!

Gepubliceerd op: 21 april 2023 11:04

In de Steenbergse Courant portretteert de gemeenteraad tweewekelijks een raadslid, onder de titel 'Ken uw raadslid'. Deze portretten delen wij in dezelfde week ook op deze website en social media kanalen. Op deze manier kunt u de raadsleden beter leren kennen. Vandaag het portret van Cees van Agtmaal, van GewoonLokaal!.

Ken uw raadslid Cees van Agtmaal

Waar zet je je deze raadsperiode voor in?
• Behouden van alle voorzieningen die de gemeente reeds heeft en waar mogelijk deze zo spoedig mogelijk nog verbeteren op het gebied van duurzaamheid.
• Politiek toegankelijker maken voor jong tot oud. Iedereen zou de politiek makkelijker moeten kunnen vinden om mee te denken over onze leefomgeving.
• Ouderen moeten een loket hebben of een telefoonnummer waar ze met al hun vragen terecht kunnen of waarlangs ze bij de juiste mensen terechtkomen.
• Bouwen voor iedereen, van starters tot ouderen. Waar mogelijk helpen om te kunnen beginnen en ook om door te kunnen schuiven naar geschikte en betaalbare woonruimte voor iedereen.
• Een gezonde gemeente voor iedereen behouden, met sport, cultuur, natuur en al het moois wat we nu al hebben.

Wat kenmerkt jou als raadslid?
Verbindende factor proberen te zijn.
Rustig blijven en niet overal op happen.
Direct zijn, geen ellenlange betogen.
Goed luisteren en respect hebben voor andere inzichten.

Wat is je lievelingsplek in de gemeente Steenbergen?
Vroeger het Doktersdreefje in Steenbergen, in Dinteloord de Molenkreek om te vissen en de voetbalvelden de hele zaterdag.
Nu kan ik genieten van een rondje polder, te voet of met de fiets of een terrasje pakken in een van de kernen van Steenbergen.

Wat wil je de lezer nog meegeven?
Denk niet te negatief over onze mooie gemeente. Er gaan een heleboel dingen fantastisch.
Begin altijd bij jezelf, help waar je kan je medemens en probeer onze leefomgeving schoon te houden. Daar hebben we allemaal plezier van.