Perspectiefnotavergadering 9 juli 2020

Gepubliceerd op: 03 juli 2020 10:07

Op donderdag 9 juli wordt de perspectiefnota besproken. In de perspectiefnota worden belangrijke keuzes voorgelegd. Met deze nota stelt de gemeenteraad de kaders voor het komend jaar. Wat zijn op hoofdlijnen de belangrijkste speerpunten, accenten en projecten en wat mag het kosten? De verdere uitwerking van deze kaders vindt plaats bij het vaststellen van de begroting in november. Met de perspectiefnota wordt bepaald wat het beleid mag kosten en in de begroting wordt bepaald wat al deze plannen gaan kosten.

Dit jaar is de perspectiefnota wat dunner dan andere jaren. Dit komt door de coronacrisis en waardoor er veel onzekerheid en onduidelijkheid is over de toekomstige financiƫle ruimte en wat wel en niet gerealiseerd kan worden. Bij de perspectiefnota is daarom een extra document aangeleverd waarin het college de effecten beschrijft van de coronacrisis en op welke manier deze aangepakt worden.

We kunnen weer gasten ontvangen

Sinds 1 juli mogen we weer publiek ontvangen bij de raadsvergaderingen. Hierbij moet wel rekening gehouden worden met een afstand van 1,5 meter tussen personen en dienen bezoekers vooraf aan te geven of dat zij ziek zijn of ergens last van hebben (snotteren, hoesten, etc.). Omdat de beschikbare ruimte maar beperkt is, worden bezoekers gevraagd om zich aan te melden.

De vergadering begint om 16:00 uur en wordt ook live uitgezonden via www.raadsteenbergen.nl en via de SLOS. Wilt u aanwezig zijn bij de vergadering of gebruik maken van het spreekrecht? Stuur uw aanmelding dan naar L.vanderMeer@gemeente-steenbergen.nl