Afscheid burgerlid en voormalig raadslid Loes Baselier-Hamers

Gepubliceerd op: 26 maart 2024 16:03

Vorige week bereikte ons het droevige nieuws dat ons burgerlid en voormalig raadslid, Loes Baselier-Hamers, op 21 maart, op 75-jarige leeftijd is overleden.

Loes is tientallen jaren een bekend gezicht in onze gemeenteraad geweest. Al in 1994 zat zij namens D66 in de Steenbergse raad. Vanaf 2014 was Loes actief als burgerlid. Loes heeft zich jarenlang ingezet voor het belang van onze inwoners. Met name zorgkwesties gingen haar aan het hart. Vorig jaar zette ze zich in om de gemeente toiletvriendelijker te maken. Dankzij een speciale app en stickers kan je nu gemakkelijk zien welke horecagelegenheden hun toiletten voor mensen beschikbaar stellen.

In 2014 werd Loes voor haar uitgebreide verdiensten benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Op 28 maart nemen wij afscheid van Loes. Daarom zal de besluitvormende vergadering van 28 maart verplaatst worden naar dinsdag 2 april 19:30. Tijdens deze vergadering zal de raad stilstaan bij het verlies van Loes. De voorzitter zal bij aanvang van de vergadering een in memoriam uitspreken. Zoals gebruikelijk is de besluitvormende vergadering openbaar en bent u welkom om hierbij aanwezig te zijn. Op 28 maart en 2 april wordt er een condoleanceregister in de hal van het gemeentehuis geplaatst waar u een laatste boodschap voor Loes kan opschrijven.

Wij zullen Loes missen en wensen haar familie en naasten alle kracht toe om dit grote verlies te kunnen verwerken.

Afscheid burgerlid en voormalig raadslid Loes Baslier-Hamers