Besluitvormende vergadering 20 april 19:30

Gepubliceerd op: 13 april 2023 17:04

Besluitvormende vergadering 20 april 19:30
Donderdag 20 april staat de volgende besluitvormende vergadering gepland. Tijdens deze vergadering worden besluiten genomen over de agendapunten die tijdens de oordeelvormende vergadering van 3 en 5 april zijn besproken.

Alle voorstellen en bijhorende bijlagen zijn te vinden op www.raadsteenbergen.nl. Inwoners of belanghebbenden kunnen inspreken tijdens de vergadering. Gebruik maken van het inspreekrecht kan door voor 12:00 op de dag van de vergadering te mailen naar de griffier: r.defilet@gemeente-steenbergen.nl.

Agenda
De agenda kent dit keer twee hamerstukken en slechts één discussiestuk. Dit discussiestuk bestaat uit twee besluiten. Het ene besluit betreft het beschikbaar stellen van extra budget voor stimuleringsregelingen en startersleningen. Het tweede besluit betreft het vaststellen van de verordening kleine vereniging van eigenaren (VvE's). We zien dat er binnen onze koopwoningenvoorraad steeds meer isolatiemaatregelen getroffen worden. En ook de woningbouwcorporaties pakken hun verduurzamingsopgave welvarend op. Alleen de particuliere koopappartementen lijken achter te blijven. Door middel van een speciale lening hoopt de gemeente ook deze doelgroep te stimuleren om woningen te verduurzamen. Hiervoor dient eerste de verordening kleine VvE's vastgesteld te worden.

Vergadering (terug)kijken
Je vindt de agenda en bijhorende vergaderstukken onder het kopje 'vergaderingen'. Wil je de vergadering bijwonen, dan ben je donderdag 20 april om 19:30 welkom in de raadzaal van het gemeentehuis. Het is ook mogelijk om de vergadering (terug) te zien via deze website of via de SLOS.