Ken uw raadslid - Theo van Es - VVD

Gepubliceerd op: 07 juli 2023 07:07

In de Steenbergse Courant portretteert de gemeenteraad tweewekelijks een raadslid, onder de titel 'Ken uw raadslid'. Deze portretten delen wij in dezelfde week ook op deze website en social media kanalen. Op deze manier kunt u de raadsleden beter leren kennen. Vandaag het portret van Theo van Es van de VVD.

Ken uw raadslid - Theo van Es - VVD

Waar zet je je deze raadsperiode voor in?
Het omzetten van bestaande plannen en voornemens in concrete resultaten, ofwel: "de hand aan de ploeg."
Dat betekent:
- Versnelde woningbouw, waarbij grote aandacht moet worden gegeven aan starters.
- De afstand tussen ondernemers en gemeente verkleinen. Daardoor helpen we onze bedrijven om na de corona-crisis sneller overeind te krabbelen. Evenementenvergunningen moeten en kunnen soepeler worden behandeld.
- Nog deze raadsperiode willen we aantoonbare verbetering realiseren van de verkeerssituatie in onze kernen.

Wat kenmerkt jou als raadslid?
Ik ben een VVD-er die houdt van concreetheid; geen vage verhalen. Geen problemen vooruitschuiven door weer een onderzoek te doen.
Dat "rechtse geluid" wil ik in de gemeenteraad laten horen, waarbij ik op de sociale thema's vooral kwetsbare groepen beschermd wil zien. Zo boeken we vooruitgang in onze gemeente en ontzien we tegelijkertijd de mensen die steun verdienen.
Qua debatstijl in de gemeenteraad houd ik van "kort en krachtig". Dus geen lange beschouwingen maar uitleggen wat je wilt bereiken door je belangrijkste argumenten kort op te sommen. Dat past beter bij mij dan een betoog van 30 minuten.

Wat is je lievelingsplek in de gemeente Steenbergen?
Het prachtige natuurgebied Dintelse Gorzen. Mijn vrienden en familie uit de randstad neem ik vaak mee voor een wandeling daar. En het valt me dan op dat het zo weinig bekend is.
Het leert mij dat toeristisch Steenbergen beter op de kaart moet worden gezet.

Wat wil je de lezer nog meegeven?
Ach... ik ben niet een man die graag "wijze lessen" geeft; daar ben ik nog veel te jong voor.
Wel heb ik het gevoel dat de somberheid die ik soms in onze samenleving zie, niet altijd terecht is. We hebben een mooie gemeente, waarin de voorzieningen op orde zijn. Waarin het sociale beleid hoog scoort en wordt gewaardeerd.
We doen het best goed, maar dat ontslaat ons niet van de plicht om het nog beter te maken.