Ken uw raadslid - Tineke Feskens - VVD

Gepubliceerd op: 10 februari 2023 12:02

In de Steenbergse Courant portretteert de gemeenteraad tweewekelijks een raadslid, onder de titel 'Ken uw raadslid'. Deze portretten delen wij in dezelfde week ook op deze website en social media kanalen. Op deze manier kunt u de raadsleden beter leren kennen. Vandaag het portret van Tineke Feskens, voor de VVD.

Ken uw raadslid - Tineke Feskens

Waar zet je je deze raadsperiode voor in?
Uiteraard voor alle inwoners, ondernemers en verenigingen in de hele gemeente.
In het bijzonder:

• Duidelijkheid over de ligging van de rondweg Steenbergen én het bedrijventerrein.
  • Een oplossing voor de verkeersoverlast in Dinteloord, daarbij is uitplaatsing van bedrijven wellicht een belangrijk onderdeel.
  • Er moet een Volkshuisvestingplan komen om in beeld te krijgen wat er nodig is aan woningen en mogelijk aanbod per kern.
  • Er moeten prestatieafspraken gemaakt worden met de coöperaties om onze huurders te beschermen en op te treden tegen ongewenste situaties of ongewenste sloop van oudere woningen.
  • Financieel gezond blijven als gemeente, maar wel investeren.

Wat kenmerkt jou als raadslid?
Ik ben direct, ga graag het debat aan. Ik hou niet van politiek bedrijven voor de bühne. Ik probeer samen met alle fracties tot een mooi besluit te komen. Hier valt, ook door mijzelf, nog veel te verbeteren. Onderling respect staat hoog op mijn lijstje, eerlijkheid staat ernaast.

Wat is je lievelingsplek in de gemeente Steenbergen?
Aan het water, of dat nou wandelend langs het Schelde-Rijnkanaal is, varend over de Vliet of op een terras is bij één van onze horecagelegenheden of jachthavens.

Wat wil je de lezer nog meegeven?
Als gemeente kunnen we niet alle problemen voor iedereen oplossen. We kunnen wél een luisterend oor zijn en adviseren. U heeft de gemeenteraad immers zelf gekozen. Maar ga ook zelf op informatie uit, laat u niet leiden door allerlei negatieve berichten over de gemeente op social media. Wilt u weten wat er écht speelt, volg de vergaderingen of informeer bij diverse raadsleden of de gemeente. Dan krijgt u een duidelijker beeld. En heeft u tijd over en wilt u zich ook inzetten voor uw gemeente? Wordt dan vrijwilliger bij een vereniging of stichting. Het levert zoveel op. Niet alleen voor de vereniging maar zeker ook voor uzelf.