Ken uw raadslid: Jeroen Weerdenburg - CDA

Gepubliceerd op: 24 maart 2023 10:03

In de Steenbergse Courant portretteert de gemeenteraad tweewekelijks een raadslid, onder de titel 'Ken uw raadslid'. Deze portretten delen wij in dezelfde week ook op deze website en social media kanalen. Op deze manier kunt u de raadsleden beter leren kennen. Vandaag het portret van Jeroen Weerdenburg, van CDA.

Ken uw raadslid: Jeroen Weerdenburg

Waar zet je je deze raadsperiode voor in?
Het wordt tijd dat de afspraken uit het verleden eens uitgevoerd gaan worden en dat betekent dat we ons moeten inspannen voor de infrastructuur. De rondweg in Dinteloord is een afspraak uit het verleden en de rondweg Steenbergen is noodzakelijk. Daarnaast is de leefbaarheid en de veiligheid een groot speerpunt. Tevens is het belangrijk dat iedereen kan (blijven) wonen in de kern waar hij/zij graag woont. We zullen met elkaar aan de slag moeten om de woningbouw te blijven bevorderen ondanks de aangescherpte regels.

Wat kenmerkt jou als raadslid?
Rust, dicht bij het onderwerp blijven en snel to the point komen. Geen langdradige verhalen. Daarnaast zoek ik graag naar aanvaardbare compromissen. Ik hou er niet van dat vergaderingen leiden tot gezever op kleine details die totaal niet bij het onderwerp horen. Daarnaast probeer ik overal bij te zijn om me op die manier goed voor te bereiden op de besluiten die komen.

Wat is je lievelingsplek?
Dat zijn gelukkig heel veel plekken. Ik kan enorm genieten van de uitgestrekte buitengebieden. Gebieden waar je rustig kunt wandelen en fietsen. Maar daarnaast is het ook mooi om in de centra van de kernen te zijn. Daar waar het verenigingsleven bruist. Het is mooi te zien hoeveel mensen zich inzetten om dit levendig te houden.

Wat wil je de lezer nog meegeven?
Er moeten keuzes gemaakt worden. Je probeert iedereen tevreden te houden maar helaas lukt dat niet altijd. Maar laten we ons wel realiseren dat wij trots mogen zijn op de hele gemeente. Een gemeente waar heel veel kan en waar ongetwijfeld nog een aantal goede verbeterpunten moeten zijn. Laten we koesteren wat we wel hebben.